טיפול שיקום הפה ביום אחד והערכה דנטלית מקיפה

המסע לעבר טיפול שיקום הפה ביום אחד מתחיל בהערכה דנטלית מקיפה. במהלך הערכה זו, רופא השיניים יבחן את בריאות הפה, יעריך את ההיסטוריה הדנטלית של המטופל וידון בחששות ובמטרות הספציפיות שלו. בעת הערכה כזו ייתכן וייעשה שימוש בקרני רנטגן והדמיה תלת ממדית בכדי לקבל הבנה מעמיקה יותר של מבנה העצם ובריאות השיניים. הערכה זו הינה קריטית בקביעה האם אתה מועמד מתאים להליך.

שיקום הפה ביום אחד וצפיפות העצם

גורם מכריע בהערכת ההתאמה לשיקום הפה באותו יום הוא הצפיפות והאיכות של עצם הלסת. השתלות שיניים מסתמכות על בסיס יציב בצורה של עצם חזקה ובריאה. במקרים בהם צפיפות העצם חסרה או שהאיכות נפגעת, ייתכן שיהיה צורך בהליכים נוספים כגון השתלת עצם או ניתוח כמו הרמת סינוס בכדי להכין את המקום להנחת השתל.

שיקולים הוליסטים

לבריאות הכללית של המטופל יש תפקיד משמעותי בקביעת ההתאמה לטיפול כמו שיקום הפה ביום אחד. מצבים בריאותיים כרוניים כגון סוכרת, הפרעות אוטואימוניות או מחלות לב עלולים להשפיע על יכולת הגוף להחלים בצורה מיטבית. בשל כך יהיה חיוני לפרוס בפני הרופא המטפל את ההיסטוריה הרפואית של המטופל וליידע בכל דאגה בריאותית מתמשכת עם רופא השיניים. בנוסף, גורמי אורח חיים, כגון עישון וצריכת אלכוהול מרובה, עלולים להשפיע על הצלחת השתלות שיניים.

יעדים ראליים – חלק מהשיקול

הצבת ציפיות ריאליות היא היבט בסיסי בקביעת ההתאמה לשיקום הפה באותו יום. למרות שטיפול זה יכול לספק תוצאות יוצאות דופן באופן מידי, חיוני יהיה להבין שהתוצאה הסופית עשויה לא בדיוק לחקות את השיניים הטבעיות. רופא השיניים יוכל לדון עם המטופל בתוצאות הצפויות, דבר אשר יהיה חיוני להבטיח שהמטרות יהיו תואמות את התוצאות.