מדוע חשוב לעשות פיזיותרפיה לרצפת האגן?

רצפת אגן היא קבוצה של שרירים התומכים באיברים באגן ומסייעים בשמירה על האינטימיות. חשוב לעשות פיזיותרפיה לרצפת האגן מסיבות שונות. שרירי רצפת האגן הם קבוצת השרירים התומכים בשלפוחית השתן, הרחם, פי הטבעת והמעי. הם יכולים להיפגע מלידה או מגיל. פיזיותרפיה לרצפת האגן יכולה להיעשות בעצמך (עזרה עצמית) או עם מטפל שיראה לך איך לעשות זאת נכון.

מהי שיטת הטיפול?

פיזיותרפיה של רצפת האגן היא שיטת טיפול שהוכחה כיעילה הנעשית לחיזוק שרירי רצפת האגן. זה יכול להיעשות על ידי פיזיותרפיסט או על ידי ביצוע תרגילי רצפת האגן בעצמך. מטרת טיפול זה היא לחזק את השרירים באגן ובבטן התחתונה התומכים בשלפוחית השתן, פי הטבעת והרחם. פיזיותרפיה של רצפת האגן היא טיפול בתפקוד לקוי של שרירי רצפת האגן. זה נעשה על ידי פיזיותרפיסטים כדי לעזור לשפר את השליטה בשלפוחית השתן, תפקוד המעיים, התפקוד המיני ואיכות החיים.

מהם גורמי הסיכון?

כמה גורמי סיכון לתפקוד לקוי של רצפת האגן הם: לידה,השמנת יתר, הריון, מנופאוזה (גיל המעבר). נשים שילדו עלולות לחוות כאבים באזור האגן, צניחת נרתיק ובריחת שתן. פיזיותרפיה של רצפת האגן יכולה לסייע בשיפור התסמינים והבעיות הללו. 

ישנם גורמי סיכון נוספים לתפקוד לקוי של רצפת האגן,עצירות כרונית, שיעול כרוני או התעטשות וגיל. פיזיותרפיה של רצפת האגן יכולה לשמש גם לגברים עם מצבים כמו דלקת בערמונית או כאבים כרוניים בערמונית.

לסיכום

בעשור האחרון התקיים הרבה מחקר וחינוך על רצפת האגן. זה הוביל לכך שהרבה פיזיותרפיסטים הוכשרו בתחום זה. פיזיותרפיסטים של רצפת האגן הם מומחים שהוכשרו לטיפול בהפרעות ברצפת האגן ומעניקים פיזיותרפיה לרצפת האגן למי שיש להם בריחת שתן, בריחת צואה, עצירות או בעיות אחרות בשרירי האגן כגון יחסי מין כואבים, מחזור לא סדיר (כואב או נעדר).