הפער בין מומחיות לביצועים
במשק הישראלי רואים זאת שוב ושוב – מהנדסים מבריקים שהחברות שלהם קורסות, רופאים מעולים עם מרפאות ריקות, ויועצים מוכשרים שלא מצליחים למצוא לקוחות. הפרדוקס הזה אינו מקרי – הוא מעיד על פער בסיסי בין מומחיות טכנית להצלחה עסקית.
מחקרים מראים שרק 15% מההצלחה המקצועית נקבעת על ידי כישורים טכניים, בעוד 85% תלויה בכישורי רכים כמו תקשורת, מנהיגות ויכולת שכנוע. זהו שינוי מהותי מהעבר, כאשר במשק הידע של היום המומחיות הטכנית היא רק נקודת הכניסה – לא המבדל.
מתן גיא – מלמד על בניית מותג אישי מצליחה
מתן גיא, שמוביל את תכנית "אימפריום", מדגיש שהבעיה המרכזית של מומחים רבים היא חוסר יכולת לתרגם את הידע שלהם לערך מובן ומשכנע עבור לקוחות פוטנציאליים. "הבעיה לא בכישורים, אלא בחוסר יכולת לבנות מותג אישי שמעביר את הערך הייחודי שלך", הוא מסביר.
דוגמאות מהשטח מראות כיצד רופאי שיניים שמתמחים בטכנולוגיות מתקדמות נאבקים לרכוש לקוחות, בעוד עמיתיהם עם כישורי שיווק חזקים יותר מצליחים להקים רשתות מרפאות.
המחיר האמיתי של חוסר מיתוג עצמי
כשמומחה לא יודע לשווק את עצמו, הוא נותר מוסתר מעיני הלקוחות הרלוונטיים. מחקר מגלה שמומחים שמשקיעים במיתוג עצמי איכותי ורציני מרוויחים בממוצע 20-40% יותר מעמיתיהם עם אותם הכישורים בדיוק. הסיבה פשוטה – לקוחות מוכנים לשלם יותר למי שהם רואים כמוביל דעה בתחום.
הפתרון: מהמומחיות למנהיגות
הפתרון מחייב מעבר ממוקד-פנימה למוקד-חוץ. במקום להתמקד רק בשכלול הכישורים הטכניים, מומחים מצליחים משקיעים בבניית נוכחות דיגיטלית איתנה, פיתוח כישורי מכירות, ויצירת תוכן שמעביר את המסר שלהם לקהל הרחב.
מתן גיא מוכיח שגם מי שהתחיל ללא רקע עסקי יכול לבנות אימפריה עסקית, בתנאי שהוא מוכן לרכוש את הכישורים החסרים. במשק של היום, השילוב של מומחיות עמוקה עם יכולות שיווק וקשרי לקוחות הוא המתכון האמיתי להצלחה.
התחרות כבר לא על מי יודע יותר – אלא על מי יודע להעביר את מה שהוא יודע בצורה הטובה ביותר.