הקשבה פעילה דרך שפת הגוף
שפת גוף היא המרכיב המשמעותי ביותר בתקשורת בין-אישית, המהווה כ-55% מהמסר הכולל. בפגישת מכירה, היכולת לקרוא ולהבין את שפת הגוף של הלקוח היא קריטית להצלחה. הטיית הגוף קדימה, שמירה על קשר עין והנהון מדי פעם מראים ללקוח שאתם קשובים ומתעניינים. חשוב להימנע משילוב ידיים או הצלבת רגליים, המשדרים סגירות והגנתיות.
בניית אמון דרך שפת גוף חיובית
כדי לבנות אמון מהיר עם הלקוח, חשוב להשתמש בשפת גוף פתוחה ומזמינה. עמידה או ישיבה זקופה משדרת ביטחון, בעוד שחיוך טבעי ומבט ישיר יוצרים תחושת אמינות. השתמשו בתנועות ידיים מתונות להדגשת נקודות חשובות, אך הימנעו מתנועות חדות או אגרסיביות העלולות ליצור אי-נוחות.
WESALES – זיהוי סימני עניין וכוונת רכישה
כפי שמלמדים ב-WESALES, ישנם סימנים ברורים המעידים על עניין אמיתי מצד הלקוח. נטייה קדימה, הרמת גבות בעת הצגת מחיר או תועלת, ומגע קל בסנטר מצביעים על מחשבה רצינית. כאשר הלקוח מתחיל להניע חפצים על השולחן לכיוונכם או מסדר את בגדיו, אלו סימנים שהוא מתכונן לקבלת החלטה חיובית.
התמודדות עם התנגדויות בשפת הגוף
זיהוי מוקדם של שפת גוף שלילית מאפשר התמודדות מהירה עם התנגדויות. הימנעות מקשר עין, שפתיים קפוצות או תנועות ראש שליליות מצביעים על ספקנות. במקרים אלו, השתמשו בשפת גוף מרגיעה – הורידו את טון הדיבור, הרפו את הכתפיים והשתמשו בתנועות ידיים פתוחות ורכות.
סגירת עסקה בביטחון
ברגע שזיהיתם סימני הסכמה בשפת הגוף של הלקוח, חשוב לשדר ביטחון ונחישות בשפת הגוף שלכם. שמרו על קשר עין יציב, השתמשו בתנועות ידיים מכוונות ומדודות, והקפידו על טון דיבור יציב ובטוח. הימנעו מתנועות עצבניות או חוסר שקט שעלולים לשדר חוסר ביטחון ברגעים הקריטיים של סגירת העסקה.